Van Barok naar Klassiek

Bestel hier uw kaarten voor:

Centraal in dit programma staat het Musikalisches Opfer van Johann Sebastian Bach. Combattimento plaatst delen van dit sleutelwerk in de muziekgeschiedenis tussen composities van tijdgenoten aan het Pruisische hof, zoals zijn zoon Carl Philipp Emanuel en de tegenwoordig minder bekende Johann Gottlieb Graun en Johann Gottlieb Janitsch. Bach combineerde in zijn Musikalisches Opfer onovertroffen contrapuntische kunsten met nieuwe stijlelementen en liet daarmee een “verlicht” muzikaal testament na. Hij plaveide er de weg mee voor muziek uit de Empfindsame stijl en de Sturm und Drang-periode, de wortels voor het classicisme. Een echte brug tussen Barok en Klassiek dus.

Programma

Johann Gottlieb Graun (1696-1773):
Sinfonia in F-groot

Johann Gottlieb Janitsch (1708-1763):
Quartetto in D-groot

Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788):
Triosonate in b-klein (Wq 143)

Wilhelm Friedemann Bach (1710-1784):
Sinfonia in F-groot (Fk 67), „Dissonanzen“

- Pauze -

 

Johann Sebastian Bach (1685-1750 ):
uit het Musikalisches Opfer (BWV 1079):
- Ricercar a 3
- Triosonate

Bestel hier uw kaarten voor:

Programma:

Johann Gottlieb Graun (1696-1773)
Sinfonia in F-groot

Johann Gottlieb Janitsch (1708-1763)
Quartetto in D-groot

Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788):
Triosonate in b-klein (Wq 143)

 

Wilhelm Friedemann Bach (1710-1784):
Quator in D-groot

 - Pauze -

Johann Sebastian Bach Johann Sebastian Bach (1685-1750):
uit het Musikalisches Opfer (BWV 1079):

- Ricercar a 3 

- Triosonate 

Vorige Volgende

Combattimento maakt gebruik van cookies. Vindt u dat goed? meer informatie

Voor een optimale gebruikerservaring op deze website zijn cookies vereist. Door 'accepteren' te kiezen gaat u akkoord met cookies en geniet u van de beste gebruikerservaring. Lees hier wat Combattimento met de gegevens doet.

Sluiten